Zakres robót
Projekt i budowa drogi ekspresowej S1 (dawniej S69) Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń,
odcinek Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki) obejmuje w szczególności:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizacje inwestycji
- Roboty przygotowawcze
- Roboty drogowe w zakresie:
- budowy odcinka drogi ekspresowej nr S1 długości 8,53 km,
- budowy węzłów drogowych (węzeł Przybędza, węzeł Milówka),
- wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
- przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną drogą ekspresową,
- budowy systemu odwodnienia drogowego,
- budowy chodników i zatok autobusowych,
- budowy wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Budowę obiektyw inżynierskich:
- P-1 Przejazd pod projektowaną drogą ekspresowa S1 i łącznica L1, ul. Wajdowa;
- EST-1 Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Zielona Górna;
- EST-2 Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Turystyczna;
- EST-3 Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Za Groniem;
- EST-4 Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Nad Potokiem;
- EST-5 Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad kotliną;
- MD-1 Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1;
- MD-2 Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Stromą;
- MD-3 Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad kotliną;
- TD-1 Tunel w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 przez masyw Barania;
- TD-2 Tunel w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 przez masyw Białożyński Groń;
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej,
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych,
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną,
- Roboty branżowe związane z przebudowa kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej,
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska,
- Wykonanie wszelkich robot związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli),
- Wykonanie pewnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne,
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie,
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia obwodnicy do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu obwodnicy do użytkowania i zmian organizacji ruchu,
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez czas trwania budowy,
- Wykonanie wszelkich innych robot i opracowania jakie okaże się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji,
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Podstawowe parametry techniczne
Droga ekspresowa S1 | |
Kategoria ruchu | KR 6 |
Obciążenie nawierzchni | 115 kN/oś |
Klasa techniczna | S |
Prędkość projektowa Vp | 80 km/h |
Przekrój normalny jednojezdniowej drogi ekspresowej
od km 27+700 do km 30+120 i od km 34+937 do km 36+230 |
|
Przekrój budowany | 1x2 |
Przekrój docelowy | 2x2 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | podatna |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 1 x 2 x 3,5 m |
Pas awaryjny | 2,0 m obustronny |
Przekrój normalny drogi ekspresowej na wlotach do tuneli i miedzy tunelami
od km 30+120 do km 30+691,83 (jezdnia prawa) i od km 0+571,50 do km 1+142,29 (jezdnia lewa) i od km 31+525,83 do km 33+678,24 (jezdnia prawa) i od km 1+949,29 do km 4+106,82 (jezdnia lewa) oraz od km 34+678,24 do km 34+937,00 (jezdnia prawa) i od km 5+097,78 do km 5+360,00 (jezdnia lewa) |
|
Przekrój budowany | 2x2 |
Przekrój docelowy | 2x2 |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | podatna |
Pas dzielący (szerokość zmienna) | 1,0 m ÷ 30,0 m |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Pas awaryjny | 2,5 m |
Przekrój normalny drogi ekspresowej w tunelach od km 30+691,83
do km 31+525,83 (jednia prawa TD-1.1) i od km 1+142,29 do km 1+949,29 (jezdnia lewa TD-1.2.) oraz od km 33+678,24 do km 34+678,24 (jezdnia prawa TD-2.1.) i od km 4+106,82 do km 5+097,78 (jezdnia lewa TD-2.2.) |
|
Przekrój budowany | 2x2 |
Przekrój docelowy | 2x2 |
Rodzaj konstrukcji nawierzchni | sztywna |
Ilość i szerokość pasów ruchu | 2 x 2 x 3,5 m |
Szerokość opaski | 2 x 0,7 m |
Obiekty inżynierskie
Oznaczenie obiektu (sposób pokonania przeszkody) |
Przewidywany kilometraż | Przewidywana długość całkowita [m] |
P-1, Przejazd pod projektowaną drogą ekspresową S1 i łącznicą Ł1, ul. Wajdowa |
28+027,76 (S1) 0+514,6 (Ł1) | 85,0 |
EST-1, Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Zielona Górna, ul. Zielona, drogi dojazdowe, potoki górskie, szlak migracji zwierząt |
28+515,53 | 942,0 |
MD-1, Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad, potok górski, droga dojazdowa |
29+911,00 | 61,96 |
MD-2, Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Zielona, potok górski, droga dojazdowa |
30+558,55 (Most MD-2.1.) j. prawa 0+961,22 (Most MD-2.2.) j. lewa |
91,8 (Most MD-2.1.) 136,8 (Most MD-2.2.) |
TD-1, tunel w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 przez masyw Barania |
30+691,83 (Tunel TD-1.1.) j. prawa 1+142,29 (Tunel TD-1.2.) j. lewa |
834,0 (Tunel TD-1.1.) 807,08 (Tunel TD-1.2.) |
EST-2, Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Turystyczna, droga dojazdowa, potok górski, szlak migracji zwierząt |
31+577,67 (Estakada EST-2.1.) j. prawa 2+021,37 (Estakada EST-2.2.) j. lewa |
221,8 (Estakada EST-2.1.) 181,8 (Estakada EST-2.2.) |
EST-3, Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Za Groniem, potok górski, droga dojazdowa |
31+923,84 (Estakada EST-3.1.) 2+332,02 (Estakada EST-3.2.) |
141,80 |
EST-4, Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad ul. Nad Potokiem, potok górski, droga dojazdowa |
33+409,06 (Estakada EST-4.1.) 3+829,24 (Estakada EST-4.2.) |
101,80 |
TD-2, Tunel w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 przez masyw Białożyński Groń, szlak migracji zwierząt |
33+678,24 (Tunel TD-2.1.) 4+106,82 (Tunel-TD-2.2.) |
1000,00 (Tunel TD-2.1.) 990,96 (Tunel TD-2.2.) |
MD-3, Most w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1 nad kotliną, ciek wodny, szlak migracji zwierząt, ul. Kasztanowa |
34+728,23 (Most MD-3.1.) 5+154,65 (Most MD-3.2.) |
38,85 (Most MD-3.1.) 38,80 (Most MD-3.2.) |
EST-5, Estakada w ciągu projektowanej drogi ekspresowej S1, kotlina, dojazdu do pól |
35+041,57 | 221,80 |